Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna

Kymco Agility ---problem z regulacja gaznika---
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Naprawa i tuning skuterów
Autor Wiadomość
voytec_9
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:18, 14 Wrz 2009    Temat postu: Kymco Agility ---problem z regulacja gaznika---

witam

zmienilem dysze z 0.80 na 0.82, w sposób opisany wczesniej na forum,skręciłem gaznik i ponownie zainstalowałem, no i teraz zgodnie z zaleceniami trzeba go wyreglować, wiec zapaliłem skuter, włączyło sie ssanie, wiadomo, po chwili ssanie sie wyłaczyło, skuter chodził wolniej, wiec zabrałem sie do regulacji,wkęciłem do oporu srube składu mieszanki, zgasł, wykreciłem na 2 obroty, zapalam ponownie silnik zaraz gasnie, tj nie dostawałby na jałowym biegu paliwa i po chwili zdycha.Po dodaniu gazu skut bez problemu reaguje, ale wystarczy ze puszcze manete i zwalnia dramatycznie by po chwili wyłaczyc sie.
Nie wiem co jest, nie reaguje wogóel na zmiane połozenia sruby składu mieszanki,moze cos zwaliłem składając gaznik?

prosze o pomoc,pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:42, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Jeśli idealnie reaguje na ruch manetki a jak puścisz to gaśnie... To spróbuj mu podkręcić obroty (przy lince gazu). Ta śróbka od góry (mam nadzieje że Kymco ma podobne gaźniki do chińczyków)


Nie mogę podać linka ani wstawić zdjęcia bo jestem za krótko zarejestrowany.

Ale wpisz w Googlach: "śrubka do regulacji obrotów w 4T"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Pon 18:59, 14 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian1997s
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:04, 14 Wrz 2009    Temat postu:

a propo to co to jest ssanie i co robi??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
konrad122091
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:30, 14 Wrz 2009    Temat postu:

ssanie jest po to zeby ułatwic odpalanie przy zimnym zilniku, po jego zozgrzaniu sie wyłacza. ssanie ma za zadanie podanie do cylindra wiekszej ilosci benzyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz34406
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ŻABI RÓG/MORĄG -WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:43, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Najpierw ustaw mniejwięcej wolne obroty śrubką do wolnych obrotów,PO WYMIANIE DYSZY GŁÓWNEJ GAŻNIKA SIĘ NIE REGULUJE.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariusz34406 dnia Pon 19:45, 14 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
konrad122091
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:00, 14 Wrz 2009    Temat postu:

jak to sie nie regoluje? przeciez jak jest wieksza dysza to dostaje wiecej paliwa i moze go zalewac lub tak jak u mnie go mulic do momentu wejscia na wyzsze obroty. po wymianie dyszy trzeba regolowac gaznik takie jest moje zdanie, ale jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi i poda konkretne argumenty ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonid pakas
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: P do en kreska

PostWysłany: Pon 21:35, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Gaźnik po zmianie dyszy jedynie regulujesz wtedy gdy świeca nie ma koloru kawy z mlekiem albo wtedy kiedy skuter przerywa lub nie pracuje równo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
konrad122091
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:18, 14 Wrz 2009    Temat postu:

aha no to sry za pomyłke ale ja byłem całkowicie pewny ze po wymianie dyszy gaznik sie reguluje ale widocznie byłem w błedzie. dzieki za cenna informacje ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voytec_9
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:51, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Paniowie, prosze rzeczowo co mam zrobić, rozebrać gaznik i skrecic go na nowo(może jakaś podkaska zasoniła kanał jakis?) albo nie wie co.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdan201
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:57, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Po zmianie dyszy głównej nie ma potrzeby regulować gaźnik. Nie wiem co może dać regulacja srubą od składu mieszanki wolnych obrotów dla większej średnicy dyszy, która odpowiada za wysokie obroty ?
Regulacja tą śrubą ma sens tylko dla wolnych obrotów.
Podczas wysokich obrotów silnika za skład mieszanki odpowiada tylko i wyłącznie średnica gardzieli (kolektor ssący, przepustowość filtra) i średnica dyszy głównej. Przy szybkich obrotach silnika kanał wolnych obrotów w gaźniku jest przymknięty i praktycznie nie pracuje. Oczywiście dotyczy to gaźników membranowych np. 4T.
Potrzeba regulacji srubką w gaźniku wynika np. z tego, że silnik pod wpływem czasu zużywa się i na wolnych obrotach nie ma równej pracy, wtedy poprzez wzbogacenie lub zubożenie mieszanki poprawiamy jego bieg na wolnych obrotach. Dodatkowo czasami przy ujęciu gazu występuje "podpierdywanie" z tłumnika. W tym wypadku też możemy próbować eliminować to zjawisko poprzez podrególowanie składu mieszanki dla wolnych obrotów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdan201 dnia Wto 10:58, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voytec_9
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:49, 15 Wrz 2009    Temat postu:

no dzieki, przemawia do mnie Twoje wytlumaczenie. A powiedz mi jeszcze czy to możliwe żeby kanał z dysza wolnych obrotów mógł sie gdzies zaktac przy składaniu? tak sie zastnawiam bo rozebrałem gaznik prawie na czesci proste i przedmuchałem sprężonym powietrzem wszystkie gardziele i kanaliki. No i nie podpadam pod zużytego silnika, bo ma dopiero 3500km i przed wymiana było git.Skoro jak piszesz ze na wysokich obratach dysza i kanał od wolnych jest przymknieta a jak pasuje z gazem to moze sie ten kanał nie odtyka,moze byc przez zle zamontwana membrane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdan201
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:58, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Kanał odpowiadający za doprowadzenie mieszanki na wolnych obrotach mógł się przypchać. Odkręć srube składu mieszanki, wyjmij i przedmuchaj kanał. Uważaj abyś nie uszkodził oringu, który jest na tej śrubce.
Później wkręć srubę do końca i wykręć dokładnie 2 obroty (2 obroty, takie ustawienie jest w większości gaźników) wtedy będziesz miał wstępnie wyregulowany gaźnik. [b]Dokładnej regulacji dokonaj na uruchomionym, rozgrzanym silniku (nie powinno to być więcej jak + - 1/4 obrotu srubą ragulacyjną składu mieszanki aż do uzyskania najwyższych stabilnych obrotów biegu jałowego.[/b]Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdan201 dnia Wto 17:10, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voytec_9
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:41, 15 Wrz 2009    Temat postu:

spox i dzięks, tylko jeszcze jedno pisąc w poprzednim poście "Odkręcć srubę ragulacyjną wolnych obrotów" miałes nie myśli srube składu mieszanki?

i powiedz jeszcze gdzie jest sruba regulacji wolnych obratów własnie, słyszałem ze przy lince id cięgna gazu, fakt jest tam taka ale była zakręcona jak ją odkręciłem to dołem wezykiem uciekało paliwo, wiec to raczej nie to(to raczej zdaje sie byc do oprózniania komory pływakowej. Czy w takim razie jest to ta śruba regulująca napiecie linki, krótko mówiac regulacja wolnych obrotów to ustwanienie minimalnie przepustnicy, pytam bo innej śrubki niż te dwie nie widzę.(jeszcze oprócz składu mieszanik oczywiscie:))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdan201
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:06, 15 Wrz 2009    Temat postu:

tylko jeszcze jedno pisąc w poprzednim poście [b]"Odkręcć srubę ragulacyjną wolnych obrotów" miałes nie myśli srube składu mieszanki?

Tak dokładnie miałem na myśli właśnie tą srubkę.[/b]
Poprzedniego mojego posta zedytowałem tak, żeby była jasność, którą śrubę odkręcić i dlaczego.
Sruba regulacji wolnych obrotów (teraz już dosłownie) to śruba, która nie pozwala przepustnicy zamkąć się do końca. Teraz może będzie jaśniej. Przeważnie jest na niej taka mała widoczna sprężynka ale nie zawsze.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdan201 dnia Wto 17:12, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voytec_9
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:11, 17 Wrz 2009    Temat postu:

jeszcze jedna dygrasja odnosśnie tego czy po wymianie dyszy na wieksza regulowac gaznik czy nie, bo skoro dopływ powietrza od filtru powietrza jesdt jaki był, a wiecej paliwa sie dostaje bo wieksza jest dysza to tym samym miesznaka jezt bogatsza, wiec kolor świecy nie bedzie juz taki jak przysłowiowa kawa z mlekiem tylko ciemniejszy to juz jest zle.....a przeciez 95% czasu używamy nie wolnych tylko szybkich obrotów, czyli prawie pełne rozwarcie przepustnicy.....o co wiec chodzi z tym pozostawieniem bez regulacji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Naprawa i tuning skuterów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin