Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna

redukcja w motocyklu

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Stunt
Autor Wiadomość
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:59, 04 Wrz 2009    Temat postu: redukcja w motocyklu

Witam

Mam pytanie odnoscnie redukcji do przyspieszenia oraz takiej normalniej, ale w motocyklach takich juz 125ccm / 600ccm itp.

Czytalem na jednej stronce o redukcjach i psize tak:


[b][i]Redukcja (zwykla)[/i][/b]:

[b]Otóż wciśnięciu sprzęgła ma towarzyszyć podniesienie obrotów. Czyli wciskamy sprzęgło z jednoczesnym dodaniem gazu. W momencie, gdy obroty rosną, ma nastąpić zmiana biegu. Puszczeniu sprzęgła ma towarzyszyć spadek obrotów. Niby proste, tylko jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż nadal obowiązuje zasada, że stopa zaczyna i stopa kończy. Czyli:
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
Proste? Tak, pod warunkiem, że luz na lince gazu jest minimalny. Luz musi być, z uwagi na właściwości cięgien giętkich, jednak jak najmniejszy. Dźwignia biegów ma być przykręcona uczciwie i nie latać na wieloklinie. Kolejny warunek to luźne ręce, swobodna pozycja, wygodne rękawiczki i buty. Spinanie się, usztywnianie ramion i pleców, niewygodny strój, nie ułatwią nauki zmiany biegów, którą wielu traktuje z pogardą. Niesłusznie...[/b]

W peirwszej linijce pisze ze wscisnieciu sprzegla ma towarzyszyc dodanie gazu, dobrze ja to rozumiem, ale gdy jedziemy sobie i mamy odkrecony gaz i chcemy zredukowac to najpierw mam puscic gaz, wcisnanc sprzeglo i na wcisnietym sprzegle dodac gazu razem ze zmianom biegu ?



[b][i]Redukcja (do przyspieszenia)[/i]:[/b]

[b]Dotychczas mówiłem o redukcji podczas zwalniania. Czy to będzie dojeżdżanie do miejsca zatrzymania, i wytracanie prędkości jedynie przez hamowanie silnikiem, czy też zrzucanie biegów w trakcie hamowania - nie ma większej różnicy. Procedura zmiany biegu w dół, zmienia się nieco, jeżeli redukujemy dla lepszego przyspieszenia. Wszystko rozchodzi się o pracę gazem. Dotychczas, omawiając redukcję podczas zwalniania mówiłem, że puszczeniu sprzęgła po zapięciu biegu ma towarzyszyć spadek obrotów silnika. Czyli gaz ma być odjęty do zera, żeby obroty spadały. Natomiast zmiana w dół, dla przyspieszania przebiega bez odjęcia gazu po zapięciu biegu. Czyli wygląda to następująco:
- stopa dotyka i wy... (bez zmian),
- wciśnięciu klamki sprzęgła towarzyszy dodanie gazu... (bez zmian),
- zwiększenie nacisku na dźwignię biegów powoduje zmianę biegu, gdy obroty rosną... (bez zmian),
- puszczeniu sprzęgła towarzyszy dalsze dodanie gazu, wedle potrzeby.

Praca prawej ręki składa się z dwóch ruchów gazem:
- dodanie gazu w pierwszej fazie, dla podniesienia obrotów do właściwych dla zapinanego niższego biegu,
- dalsze dodanie gazu, dla uzyskania żądanego przyspieszenia (na ile maszyna pozwoli).

NIE MA ODJĘCIA GAZU, ANI PRZED, ANI PO REDUKCJI[/b]


przy redukcji do przyspieszenia nie puszczamy gazu ?? jedizemy na odkreconym gazie i na odkreconym gazie redukujemy tak ?[/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:02, 04 Wrz 2009    Temat postu:

aha i ejszcze jedno pytanie, jesli sie nie wyrowna obrotow przy redukcji to moze szarpnanc, ale czy to szarpniecie spowoduje ze motor stanie na jedno kolo albo ze sie wywroci ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FenixxPl
Moderator


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z nienacka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:39, 04 Wrz 2009    Temat postu:

anderfelt Co do ostatniego pytania, może zacząć trochę latać po jezdni, ale to tylko jeżeli zbyt mocno zejdziesz z biegami przy danej prędkości. (np. będziesz próbował wbić jedynkę przy 100km\h).

Co do ogólnego pytania, trochę dziwnie mi to brzmi, zasadniczo, z motocyklami (z biegami) nie mam zbyt dużo doświadczenia, ale dla przykładu, trochę już samochodami jeździłem, i z tego co wiem, podczas zmiany biegu, zdejmuje się nogę z pedału gazu, bo inaczej silnik wbija się na zbyt wysokie obroty... (+ ew. możliwość niezłego przyfajczenia sprzęgła przy zmianie biegów z mocniej odkręconym gazem).

Wielokrotnie słyszałem o robieniu "przegazówki" między biegami (przy zrzucaniu), czyli już po zrzuceniu biegu, na luzie lekko odkręcasz manetkę, później ją puszczając i wtedy wbijając kolejny bieg.

Ale oczywiście, zawsze mogę się mylić :-D Trzeba by poczekać na jakiegoś bardziej doświadczonego motousera :-]


FenixxPl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 04 Wrz 2009    Temat postu:

[quote]Wielokrotnie słyszałem o robieniu "przegazówki" między biegami (przy zrzucaniu), czyli już po zrzuceniu biegu, na luzie lekko odkręcasz manetkę, później ją puszczając i wtedy wbijając kolejny bieg. [/quote]


A nie chodzi o to ze np jadac 100km/h na 5-biegu i chcemy zredukowac na 3-bieg. To jadac na tym piatym biegu wcisnac sprzeglo i razem z dodaniem gazu wrzucic z paitki na trojke i pozniej wsyprzeglic ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:11, 04 Wrz 2009    Temat postu:

no bo zeby zrzucac z paitki na luz zeby zrobic rpzegazowke i dopiero wbic nizszy beig to troche by to takie dziwne, niedosc ze by to trwalo dlugo to nie wiem ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FenixxPl
Moderator


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z nienacka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:24, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Pamiętaj, że biegi zawsze zrzuca się pojedynczo (w motocyklu) inaczej można skrzynię rozwalić...

Nie z 5 na luz i później na 3, bo to rzeczywiście długo by trwało, a jedynie lekko odkręcić manetką jak trzymasz sprzęgło (sprzęgło - przegazówka - bieg niżej - puszczasz sprzęgło).


FenixxPl

P.S Pamiętaj że to tylko teoria :-D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:13, 05 Wrz 2009    Temat postu:

rozumiem, ale powiedz mi jak chcemy z piatki na trojke zrucic to musimy najpierw wcisnac sprzeglo zrzucic na czworke i puscic sprzeglo i tak pokolei ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FenixxPl
Moderator


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z nienacka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:23, 05 Wrz 2009    Temat postu:

anderfelt Tak, oczywiście, jeżeli nie chcesz zmieniać skrzyni co 20 tysięcy km :-D


FenixxPl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:12, 05 Wrz 2009    Temat postu:

a mzona jadac na piatym biegu, wcisnac sprzeglo zrucic na czworke i bez puszczania sprzegla zrzucic z czworki na trojke?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FenixxPl
Moderator


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z nienacka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:09, 05 Wrz 2009    Temat postu:

anderfelt Można wiele...

Ale tak jak napisałem powyżej, po prostu nie warto, bo rozwalisz skrzynię...


FenixxPl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anderfelt
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:13, 05 Wrz 2009    Temat postu:

to lipnie troche, myslalem ze mozna tak jak w samochodzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Stunt Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin