Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna

Piaggio NRG 96r. Co i jak?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Naprawa i tuning skuterów
Autor Wiadomość
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:26, 18 Paź 2009    Temat postu: Piaggio NRG 96r. Co i jak?

Witam serdecznie. Mam kilka pytań dotyczących tego(mojego) skutera marki: Piaggio NRG mc1 "Sport Series" (chłodzony cieczą). Czy jest zablokowany? Jak to sprawdzić? Odciąłem zawirowywacz spalin i licznikowy v-max to teraz 80km/h na standardowym tłumiku. Jak najmniejszym kosztem, a zarazem dobrze, poprawić osiągi tego skutera(chodzi mi przede wszystkim o przyspieszenie)? Co to jest tłumik przelotowy, czy poprawia osiągi, czy da się go zrobić samemu, jakie narzędzia są do tego potrzebne, jak i gdzie się go montuje? Spalanie jakie odnotowuje to ok 5,2l, czy to normalne spalanie(nie dusi się, ładnie odpala, zero problemów)? Czy wymaga jakiejś regulacji? Co ile km wymieniacie płyn hamulcowy? Czy warto w moim skuterze wymienić tłumik, na standardowym brak napisu "Catalyzed". Czy są jakieś rzeczy przy tym skuterze, które wymagają zmiany, bo go "hamują"? Czy jest jakieś inne forum, które dotyczy tego modelu?(linki proszę na PW) Czy w ogóle warto inwestować w to cudo, na liczniku widnieje 8890km i po większych oględzinach jest to bardzo prawdopodobny przebieg. Przepraszam, że was obsypałem pytaniami, ale w internecie bardzo mało znalazłem na temat tego skutera. Z góry dziękuję i POZDRAWIAM!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kingofscooter
Premium


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:44, 18 Paź 2009    Temat postu:

Oddaj go jak najszybciej na regulacje gaźnika! Pali za dużo. Jego normalne spalanie powinno oscylować około 3-4 l od razu poproś o czyszczenie gaźnika.
Czy on był w jakiś sposób sprawdzany (rolki, pasek, wariator, sprzęgło) jeśli nie sprawdź to lub ktoś kto się zna.
Jeśli osiągnęłeś 80 km/h to za pewne nie ma już blokad.
Wydech przelotowy to wydech wydaje mi się sportowy. Swój możesz odblokować (o ile już nie jest odblokowany) lub kupić wydech sportowy, który da Ci lepsze przyśpieszenie i v-max przy dobrej regulacji.
Jasne, że warto w niego inwestować bo to bardzo dobry, znani oraz ceniony model (bliźniaczy Typhoon) Płyn hamulcowy wymieniamy kiedy zajdzie taka potrzeba (powinieneś mieć zbiorniczek w okolicach lewej manetki i jeśli stan przekroczył ''min'' wymieniać płyn oraz odpowietrz hamulec/ce.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez kingofscooter dnia Nie 15:45, 18 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcio1
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:27, 18 Paź 2009    Temat postu:

Tłumik da się zrobić samemu.
Link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:13, 18 Paź 2009    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi. [quote]Czy on był w jakiś sposób sprawdzany (rolki, pasek, wariator, sprzęgło) jeśli nie sprawdź to lub ktoś kto się zna. [/quote] To znaczy? Co tam sprawdzić?
Nigdzie nie mogę znaleźć tłumika do niego(portale internetowe). Może to trochę głupie pytanie, ale mógłby mi ktoś wystawić link z tłumikiem do niego? Szukam i szukam, a poszukać nie mogę:( Co ma seryjny wydech w środku? Czy po jego "wybebeszeniu" coś otrzymamy? [quote](powinieneś mieć zbiorniczek w okolicach lewej manetki i jeśli stan przekroczył ''min''[/quote] aż tak zielony to ja nie jestem, ale dzięki:) PS ja mam pod przednią owiewką po prawej stronie hamulcowy, a po lewej od chłodnicy.



[b]arcio1[/b] - nie mam czym tej blachy zgiąć:( link bardzo pomocny:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kingofscooter
Premium


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:37, 18 Paź 2009    Temat postu:

hivand - wejdź np na mieloch.pl potem w sklep i wybierz części do skuterów, następnie swwój model..
Albo
[link widoczny dla zalogowanych]
''wydech piaggio''


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:50, 18 Paź 2009    Temat postu:

na mielochu brakuje piaggio nrg mc1, a na allegro tłumik ma inne kolanko(brakuje mc1)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kingofscooter
Premium


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:54, 18 Paź 2009    Temat postu:

Chyba śnie. Wydech do nrg to wydech do nrg i czy 2 czy 1 wydech pasuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:31, 18 Paź 2009    Temat postu:

Nie trzeba się denerwować. Nie wiem, więc się pytam. I dzięki za odpowiedź. [quote]Jak najmniejszym kosztem, a zarazem dobrze, poprawić osiągi tego skutera(chodzi mi przede wszystkim o przyspieszenie)?[/quote]
Oprócz tłumika co warto wymienić? Rolki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcio1
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:40, 18 Paź 2009    Temat postu:

Co do rolek, wystarczy wejść w OT ;P.
[quote="FenixxPl"]Skuter osiąga największą moc w jednym (nie koniecznie szerokim) zakresie obrotów.
Rolki trzeba dobrać tak, by właśnie na ten zakres przypadało pełne otwarcie manetki.
Zbyt lekkie rolki, skuter wkręci się za wysoko i nie odda pełnej mocy.
Zbyt ciężkie, za nisko i efekt będzie ten sam.
Ot, cała prawda :-]
[/quote]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:22, 19 Paź 2009    Temat postu:

Więc to metoda prób i błędów:) Coś takiego (3,5 g
4,0 g 4,5 g 5,0 g 5,5 g 6,0 g 6,5 g 7,0 g 7,5 g 8,0 g 9,0 g -zestaw za 15zł) i próbować jakie najlepsze? A jaki rozmiar rolek wybrać? [quote]Czy on był w jakiś sposób sprawdzany (rolki, pasek, wariator, sprzęgło) jeśli nie sprawdź to lub ktoś kto się zna. [/quote] Mam ocenić stan zużycia?



Może będziecie wiedzieć: [quote]- duration of the exhaust port - kąt okna wydechowego w cylindrze
- maximum power rpm - moc maxymalna na obrotach - lenght of the exhaust port - długość okna wydechowego (co do tego nie jestem do końca pewien) [/quote] Mam to zmierzyć? A "moc maxymalna na obrotach" skąd zabrać? Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hivand dnia Pon 14:39, 19 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kingofscooter
Premium


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:57, 19 Paź 2009    Temat postu:

Tak, stan zuzycia, jesli wskazuje on na to, te dana czesc nie nadaje sie do uzytku - wymienic.
Z tymi rolkami to masz racje.
Moc maksymalnej na obrotach - nie rozgarniam :)
Długosc okna wydechowego, a po co Ci to:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hivand
Użytkownik www.skutery.net


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:03, 19 Paź 2009    Temat postu:

[quote="arcio1"]Tłumik da się zrobić samemu.
Link:
[link widoczny dla zalogowanych] Do tego:) Napisze takie w przybliżeniu. Już chyba wszystko wiem, więc dam wam spokój na jakiś czas:) Dzięki za odpowiedzi i POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.skuterynet.fora.pl Strona Główna -> Naprawa i tuning skuterów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin